آخر الأخبار
  الجيش يحبط تهريب مخدرات بواسطة بالونات موجهة   تزايد الطلب على الدينار الأردني   ضبط اعتداءات على المياه في الزرقاء تزوِّد 100 منزل بشكل مخالف   النشامى يغادر بورتلاند إلى دالاس استعدادا للقاء الأرجنتين   انخفاض أسعار الذهب محليا   النشامى يقفون دقيقة صمت على روح المشجع زيد الدماسي   الأردن يسيّر القافلة التاسعة من المساعدات الإنسانية إلى لبنان   أبو طه خامسا في مؤشر استعادة الاستحواذ بمونديال 2026   بمشاركة 126 ألف طالب وطالبة .. انطلاق أولى جلسات التوجيهي الخميس   للمرة الثانية خلال أسبوع .. الفراية يتفقد جسر الملك حسين   الخميس .. أجواء صيفية معتدلة الحرارة في أغلب المناطق   مجالس بلديات ومحافظات يطالبون بعدم تقليص صلاحياتهم في القانون الجديد   أبو طه بالمرتبة الخامسة بين اللاعبين الأكثر قطعًا للكرات في كأس العالم   صافرة رومانية لمواجهة النشامى والأرجنتين في المونديال   الجيش يرسل مواد تزويد طبية إلى المحطتين الجراحيتين في الضفة الغربية   طوقان: لدينا في الأردن 42 ألف طن من اليورانيوم   مكافحة المخدرات تُحبط تهريب كوكايين و150 ألف حبّة وتُطيح بـ9 متورطين في 5 قضايا نوعية   رئيس الديوان الملكي يرعى احتفال عشيرة الشرعة بالاعياد الوطنية   علان يدعو الشباب لاغتنام تراجع أسعار الذهب وعدم تأجيل الشراء   611 طالباً من ذوي الإعاقة و11 مريضاً بالسرطان بين متقدمي التوجيهي 2026

إعلامي يعرض صوراً (لوزيرة العدل الارمينية) و يطالب الحكومة بتوفير وزراء بجمالها !!

Thursday
{clean_title}
ا بدى الإعلامي المصري "سيد علي" إعجابه بجمال وزيرة العدل الأرمينية، أربين هوفينسيان، مطالبًا بوزراء مصريين على نفس الشاكلة.

وقال «علي»، في حلقة برنامجه «حضرة المواطن»، الأربعاء: «هل فيه تعديل؟ هل فيه تغيير؟ مش عارفين، بس أنا احتمال بكرة تبقى فيه أخبار مهمة، مقدرش أقول حاجة أنا مش متأكد منها، احتمال بكرة الخميس يكون فيه أخبار مهمة، احتمال تبقى أخبار كبيرة، يعني تاخد منشيتات، ممكن تبقى فيه أخبار مهمة جدًا بكرة».

وأضاف: «بس والنبي لو فيه تغيير عايزين حاجات بقا تسر النفس، عايزين وجوه نستبشر بها، فيه وزيرة أرمينية، احفظوا الاسم ده، اسمها هوفهنسيان».

وعرض «علي» صورة وزيرة العدل الأرمينية على الشاشة معلقًا: «دي وزيرة العدل مواليد 1983 في أرمينيا ، إيه رأيكم، بذمتكم لو عندنا وزارة كدة البلد دي يبقى فيها مشاكل، لو عندنا مجلس وزراء بالشكل ده إيه رأيكم، طبعًا مع كل تقديري لوزير العدل والوزيرات الموجودين أنا مقصدش حاجة، أنا بتكلم على إن عايزين حد جميل كدة يعني وأنا أرجو شوية لما تختاروا راعونا شوية بقا يعني هم الناس دي مش أحسن مننا يعني، وبعدين خالد زميلي بيقولي لو عندنا وزراء كدة كل الناس هتحب الحكومة مش هيبقى فيه معارضة، طيب بجد مش فكرة، إيه رأيك؟ أدي احنا قاعدين وهنشوف التغيير هيبقى شكله إيه».